"Dolgozz keményen, játssz sokat és élj szeretetben."
CMA
21|22
 Nyilvános Akció | GDPR

Tanulmányi kirándulások
2021. október 22. | iskola tanárai

Az Oktatásügyi Minisztérium által kiírt, majd elnyert pályázat jóvoltából iskolánk diákjai bejárták a környéket, sok szép, új emlékkel gazdagodva.

1-4. évfolyam
2021.oktober 20-25.

Iskolánk alsó tagozatos tanulói ma Dunaszerdahelyre látogattak a Csallóközi Múzeumba az Oktatásügyi Minisztérium által kiírt, majd elnyert pályázat jóvoltából. Sok érdekes ismeretet hallottunk és láttunk elődeink életéből. Városnézéssel, egy kis játszással jól szórakoztunk.

5.évfolyam

Az 5. osztály exkurzión volt Dunaszerdahelyen. Sok új ismeretre tettünk szert és nagyon jól éreztük magunkat. Első utunk a Csallóközi Múzeumba vezetett. Megismerkedtünk ezen terület fejlödésével, megcsodáltuk az őstulok, mamut maradványokat, kőkorszakból , a kelta idöszakból, honfoglalás idejéből származó tárgyakat. Kicsit beleláttunk abba, hogyan éltek elődeink, hogyan halásztak, mosták az aranyat a Dunában, hogyan fontak és szőttek, milyen malmokat használtak, milyen céhekbe tömörültek, milyen eszközök voltak a tisztaszobában, konyhában. Dunaszerdehely híres szülöttéről Vámbéry Árminról sok érdekes információt szereztünk. Városnéző sétank alatt megálltunk a református templomnál, az 1956-os emlékműnél, Makovecz Imre emléktáblájánál, Vámbéry Ármin emléktáblájánál és szobránál, a katolikus templomnál, az 1848-as emlékműnél, a Holokauszt emlékműnél és a világháborús emlékműnél. Utunkat a játszótéren fejeztük be, ahol vidáman szórakoztunk. Élményekben gazdag, kellemes napot töltöttünk Dunaszerdahelyen.

Kép:szokol Tamás

6-8. évfolyam
2021.oktober 20-25.

A felső tagozat diákjai közös kiránduláson vettek részt Pozsonyban, és a közeli Dévényben. Szerencsénk volt, mert az időjárás előrejelzés szerint eső volt várható, ami mint később kiderült, nem érkezett meg. (szerencsére) A rövid buszozás után megérkeztünk Dévény várához, ahol kicsit várni kellett, de a közeli kis bufetnál, megreggeliztünk, hintáztunk a kis játszóparkban. A séta fel a várromhoz szép volt, a kilátás is a folyóra páratlan élményt és sok képet adott. A vár megtekintése után visszautaztunk Pozsonyba, ahol megnéztük a pozsonyi várat, a gyerekek képeinek kiállítását az egész világból érkezett képeket, majd a kincstárat is. Voltak akik elfáradtak, és inkább pihentek a vár parkjában.

Kép:szokol Tamás

9. évfolyam
2021.oktober 20-25.

2021. október 21-én a kilencedik osztályos tanulókkal Szereden jártunk, ahol megtekintettük a Holokauszt múzeumot.